Sobornostul economic sau economia comunitara a Bisericii.

 

lumea

“În timp ce lumea occidentală începe să isi dea ultima suflare, înecată în datorii, într-o boala mintală și o rată scăzută a natalității, Ortodocşii conştienţi trebuie să fie pregătiți pentru cataclismul ce urmează să vină, cu o teorie coerentă, sau mai degrabă cu o viziune a libertății comunitare şi a egalității economice… care să înlocuiască “democraţia oligarhică” acaparată de către structurile bancare şi cartelurile capitaliste, cunoscută sub numele generic de “Politică Americană”.

Aspectul principal al lumii Ortodoxe nu trebuie sa fie doar noțiunea de “Guvernare Bisericească”, ea însăși un clişeu, ci modul de vieţuire ortodox care să fie in coleraţie cu această formă de guvernare, aceasta fiind identificată in noţiunea de sobornost(Teologia-politico socială a Bisericii) “. Administrația nu dispune niciodată de autonomie în privința a ceea ce administrează; Este straină de tradiția si viaţa mistică a Bisericii, cat și de miezul ei monastic. Traditia Ortodoxă, etnică si agrară oferă un mijloc prin care societatea poate fi regenerată și restaurată, prin care creştinismul poate reveni la rădăcinile sale Ortodoxe, iar localul să prevaleze asupra internaţionalului.

Dacă administrativul se emancipează deasupra tradiţiei şi a obiceiurilor locale, le va sugruma pe acestea, cerând ca totul sa fie erodat si subordonat tendinţelor ideologice.

Ideea de „ național anarhism“, sau mai bine spus, a Sindicatului Hegelian, este doar o reformulare a ideilor lui Johann Herder și Kostamarov. Ea este legată de noțiunea de sobornost „sau regula Consiliului, definită ca particularitate etno-religioasă; tradiția și modul ei de viață, aflate in relatie cu principiul ei interior , esenţa, mai degrabă decât forma sa externă, „administrația“, domeniul banilor și al puterii. În vechiul Israel, acesta era reprezentat de organizarea tribală a Sihemului, și de existența unor altare descentralizate, care mai târziu au fost eliminate în conformitate cu regula Templului, la rândul său, Templul păgânizandu-se sub Solomon care apostaziase, într-o imagine similară cu papismul și deificarea pe care acesta a acordat-o „birocrație“.

Cu alte cuvinte, atunci când localul a fost răsturnat în favoarea centrului, tradiţia locala a fost pierdută, iar Biserica, poporul lui Israel, a devenit un pion în politica puterii exercitată de către Solomon. De acolo, puterea centrului devine autonomă faţă de tradiție (în cazul Israelului, datorita implicării acestuia in economia păgână, ea însăși un descendent al materialismul Nimrodian, Babilonian, o mentalitate care domină occidentul modern) care işi arogă o viaţă individuală, ca rezultat, fiind vulnerabilă pentru a deveni ea însăşi parte a “lumii”.

Biserica și statul sunt guvernate prin soborul local, în sensul cel mai larg al acelui cuvânt, și anume, modul de viață al unei parohii locale, schit sau fraţie(spirituală sau monahală). Doctrina este “pusă în mişcare” de viața de zi cu zi a credincioșilor, animată de catre familia parohiei locale, și de catre schitul local, fiecare existând într-un domeniu de egalitate. Fără schitul local sau fară sihăstrie, un aspect peren al Ortodoxiei în Europa, parohia sfârșește într-un set de ritualuri mecanice și aparent superficiale, neințelese de credincioșii ei….Viața parohiei, tradiția locală și imperativul etno-comunitar, sunt cele ce se află la radacina unei guvernări Bisericești, fiind fundaţia legilor, a justiției, și a unei viitoare ordini globale.

Este “anarhică” prin faptul că respinge o puternică administrație centrală și definește dreptatea/justiţia ca fiind congruentă cu obiceiurile Creștine locale. Este “reacționara” prin faptul că se bazează pe viaţa tradițională a satului, a schitului și a familiei din cadrul parohiei, unde deciziile politice și economice sunt făcute în comun, o tradiție la fel de veche ca și lupta ei împotriva “civilizației”, imortalizată in persoana lui Janus, cel de-al doilea zeu al “civilizatiei”, descris ca aducând turma ignorantă, într-o civilizatie de “elita”, de înalta tehnologie, ştiinţă socială, de control şi regimentare a tuturor aspectelor vieţii “.

( Fragmente din cartea  “Anarhismul şi comunitatea Ortodoxă: Politica Sobornostului, Ritualul Antic şi distrugerea Rusiei vechi de către statul Petrin ” de Pr Matthew Raphael Johnson)

 

Advertisement
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s